Verkoopsvoorwaarden

Het Huis van de Geuze is een handelsmerk en vestiging van Panneels & Partners BV, Nellekenstraat 42A, 1750 Lennik. Het Huis van de Geuze is gespecialiseerd in het aanbieden van bieren van brouwerijen uit het Pajottenland en de Zennevallei. Via de site www.huisvandegeuze.be kunnen onze bezoekers op een aangename, transparante en veilige manier hun aankopen doen, en op een overzichtelijke wijze de behandeling en verzending van hun order opvolgen tot bij de levering. Wij houden je tot op het moment van de levering volledig op de hoogte van de status van je bestelling. Gebruikersovereenkomst Er is sprake van een geldige overeenkomst tussen jou en Het Huis van de Geuze wanneer Het Huis van de Geuze de bevestiging ontvangt van je bestelling op zijn website. Het Huis van de Geuze behoudt zicht het recht om een bestelling te weigeren of aan extra voorwaarden te onderwerpen zoals bij grote orders, bestellingen door minderjarigen, onvolledige bestelprocedures of problemen bij vorige orders. Bestellingen plaatsen Op deze website worden je meerdere producten gepresenteerd met teksten en fotomateriaal. Het fotomateriaal is slechts indicatief en is niet-bindend. Prijzen worden steeds duidelijk vermeld bij elk product. Alle prijzen zijn inclusief BTW. Vooraleer je een bestelling kan plaatsen, dien je te klikken op de link “inloggen” in de linkerkolom. Je komt nu op onze login-pagina terecht waar bestaande gebruikers zich met hun gebruikersnaam en paswoord kunnen aanmelden. Indien je nog geen gebruikersnaam en paswoord hebt, ben je een nieuwe gebruiker van de site en moet je je eerst registreren via de link “registreren” in de linkerkolom. Op die manier beschikken wij over alle nodige gegevens beschikken om je bestelling goed uit te kunnen voeren. Volg de registratieprocedure en druk op verzenden. Kies een eenvoudig te onthouden paswoord en accountnaam. Indien je registratie aanvaard werd, krijg je daar onmiddellijk melding van en ontvangje een e–mail van ons ter bevestiging. Indien je een product naar wens gevonden hebt, geef dan het gewenste aantal van dat product aan en klik op de knop “toevoegen aan het winkelkarretje”. Je kan nu verder producten gaan toevoegen aan je winkelkarretje en wanneer je dit wenst kan je je bestelling bevestigen. Wanneer je de bestelling bevestigd hebt krijg je van ons een bestelnummer toegewezen en ontvang je een mail ter bevestiging van je bestelling. Bij bestellingen die niet via de webshop-module werden geplaatst, maar via e-mail, wordt een administratieve toeslag aangerekend van 10 EUR (excl. btw) Paswoord vergeten Volg de procedure op de login-pagina onder “paswoord vergeten?”. Beschikbaarheid van de goederen Je aankoop wordt op enkele uitzonderingen na binnen de 10 werkdagen geleverd op de plaats die je aangaf bij je bestelling. Je wordt op de hoogte gebracht wanneer je bestelling ons magazijn verlaat. Indien je meerdere artikelen bestelde, vertrekt je zending pas wanneer alle artikelen voorradig zijn. Indien je zending hierdoor echter niet binnen de 10 werkdagen zou kunnen geleverd worden, brengen wij je daarvan op de hoogte en wordt in overleg – beslist wanneer de artikelen worden geleverd. Indien een artikel niet geleverd kan worden binnen de 4 weken (28 dagen), betalen wij je automatisch de volledige aankoopsom terug. Levering De goederen kunnen op twee manieren worden geleverd:

  • ofwel haal je je bestelling zelf af;
  • ofwel wordt je bestelling met een koerier thuisbezorgd.

Kies je voor ‘zelf ophalen’, dan kan je (a) ofwel terecht in de herberg ‘In de Verzekering tegen de Grote Dorst’, Frans Baetensstraat 45, B-1750 Eizeringen (Lennik), iedere zondag tussen 10u00 en 20u00; (b) ofwel een afspraak maken (tel. +32 498 522 322). De goederen worden gratis bewaard maar moeten binnen de 3 maanden worden opgehaald. Indien de goederen na 3 maanden nog niet opgehaald werden, dan behoudt Het Huis van de Geuze zich het recht om de goederen opnieuw te verkopen. In dat geval kan de klant terugbetaling vragen van het betaalde factuurbedrag minus 10 EUR administratiekosten. Eventuele bankkosten vallen bij terugbetaling ten laste van de klant. Betaalprocedure Je kan kiezen uit de volgende betalingsmogelijkheden:

  • Bancontact, iDeal, Maestro
  • of kredietkaart (VISA, Mastercard en American Express).

Andere betalingsmethoden worden niet aanvaard. Niet-betaalde goederen blijven eigendom van bvba Panneels & Partners. E-mailverkeer Wanneer je de bestelprocedure voltooid hebt, ontvang je van Het Huis van de Geuze volgende mails die de status van je bestelling weergeven: Je ontvangt onmiddellijk na het doorlopen van je bestelprocedure een mail die bevestigt dat wij je bestelling goed ontvangen hebben en je betaling afwachten. Wanneer wij je betaling ontvangen via overschrijving, ontvangje een mail die bevestigt dat de betaling goed ontvangen werd en dat je bestelling nu in behandeling is, samen met je factuur. Wanneer de goederen verzonden worden, krijgje van ons nog een laatste mail die de verzending bevestigt. De levering gebeurt zeker binnen de 5 dagen na verzending. Opgepast! Indien je een spam-filter hebt op je computer, dan kan het zijn dat je onze mails niet kunt ontvangen. Om dit te vermijden kan je ons e–mailadres invoeren (mail@huisvandegeuze.be) in je e–mailprogramma. Verlies of beschadiging bij transport Conform de Wet op de Handelspraktijken valt verlies en/of beschadiging van een besteld product ten laste van de verkoper. Je dient ons hiervan wel via een gewone brief of per fax op de hoogte te brengen binnen een aanvaardbare termijn van 20 dagen na de bestelling. Het Huis van de Geuze behoudt zich het recht om je aanvraag te weigeren indien deze termijn niet gerespecteerd wordt. Retourneerrecht Particulieren hebben het recht om de bestelling terug te sturen binnen 14 dagen na ontvangst. De Belgische Wet op de Handelspraktijken en de Voorlichting en Bescherming van de Consument van 14 juli 1991, laat de aankoper toe binnen de 14 werkdagen na ontvangst van het product de verkoper te informeren dat de consument van de aankoop afziet. Deze regel is enkel van toepassing op consumenten. Bestellingen door bedrijven en andere btw-plichtigen vallen niet onder deze wetgeving. Ingeval de goederen worden geretourneerd of door de verkoper moeten teruggenomen worden, wordt aan de koper een terugnamevergoeding aangerekend ten bedrage van 10 procent van de waarde van de teruggenomen goederen. De goederen moeten steeds in ongeopende toestand teruggestuurd worden binnen een aanvaardbare termijn na deze kennisgeving (binnen 5 werkdagen), vergezeld van een kopie van de factuur en een begeleidende brief met vermelding van je rekeningnummer. Het oorspronkelijke factuurbedrag wordt terugbetaald zodra wij het geretourneerde artikel ontvangen. De verzendingskosten voor de retourzending vallen ten laste van de koper. Het Huis van de Geuze betaalt je je eigen (retour) verzendingskosten enkel terug indien je niet het artikel ontving dat je bestelde of indien het artikel beschadigd bij je aankwam. Het Huis van de Geuze kan geretourneerde artikelen weigeren of niet terugbetalen wanneer de verpakking geopend werd of wanneer de producten of de verpakking door de klant beschadigd werden. Een reeds verzonden bestelling annuleren Je dient te wachten tot het artikel bij je aankomt en dan conform de geldende regels voor retourzendingen ons het artikel terug te sturen. Het Huis van de Geuze betaalt je dan zo snel mogelijk het oorspronkelijke factuurbedrag terug. Een artikel terugsturen Stuur het artikel steeds voldoende gefrankeerd terug. Indien de waarde van de zending meer dan EUR 50 bedraagt, moet het aangetekend worden teruggezonden. Er dient steeds een kopie van de factuur en een begeleidende brief met vermelding van je rekeningnummer meegestuurd te worden. De klant is verantwoordelijk voor de retourzending. Het retouradres is: Panneels & Partners BV, Tuitenbergstraat 55, B-1750 Lennik. Niet-gefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde zendingen worden steeds geweigerd en teruggestuurd naar afzender. Verzendings- en leveringskosten Wie de bestelprocedure volgt, wordt steeds duidelijk geïnformeerd over de verzendingskost bij elke bestelling, dit zowel voor binnenlandse als buitenlandse zendingen. Je dient steeds te tekenen voor ontvangst. Verzendingskosten variëren naargelang het gewicht van de zending. Voor leveringen en terugnames in België wordt, tenzij anders overeengekomen op het ogenblik van het plaatsen van de bestelling, een minimumkost aangerekend. Indien de klant het pakket niet in ontvangst kan nemen, wordt het pakket bewaard in een pick-up punt van de pakjesverzenddienst. De klant is verantwoordelijk voor het tijdig ophalen van het pakket. Indien het pakket niet tijdig wordt opgehaald en het door de pakjesverzenddienst naar de verkoper wordt teruggestuurd, zal de verkoper bij terugkomst van het pakket de klant hiervan op de hoogte brengen. De klant kan de verkoper vervolgens verzoeken om het pakket opnieuw te versturen, mits betaling van de door de pakjesdienst aangerekende retourneerkost van 15 EUR en de verzendingskosten voor het opnieuw opsturen van het pakket. Productbeschrijvingen Alle producten die door Het Huis van de Geuze aangeboden worden, zijn zo volledig mogelijk en te goeder trouw beschreven. De aanbiedingen en prijzen zijn geldig op de dag wanneer ze op onze website aangeboden worden. Alle prijzen zijn inclusief BTW. Het Huis van de Geuze kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten die in zijn aanbiedingen voorkomen. De op de website vermelde jaartallen op de foto’s zijn geen vintage jaartallen, maar zijn louter indicatief. Het Huis van de Geuze behoudt zich het recht voor om een recenter jaartal te leveren. Enkel de jaartallen in de categorie Vintage stemmen overeen met het effectieve jaartal van de flessen. Het Huis van de Geuze biedt op enkel uitzonderingen na enkel producten aan die binnen 10 werkdagen kunnen geleverd worden. Het Huis van de Geuze kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die zou voortvloeien uit het niet voorradig zijn van een product of een laattijdige levering na deze periode van 10 werkdagen. Garantiebeleid Ongeopende producten kunnen worden teruggenomen volgens de hier beschreven verkoopsvoorwaarden. Producten in verval door verwaarlozing of het langdurig blootstellen aan vocht worden niet in garantie teruggenomen. Wanneer je aanspraak wenst te maken op een bepaalde productgarantie vragen wij je eerst schriftelijk contact op te nemen met Het Huis van de Geuze zodat wij op de hoogte zijn van alle details in verband met het garantiegeval. Indien de garantie van toepassing is, stuur je ons het product voldoende gefrankeerd toe, samen met een kopie van je aankoopfactuur en een omschrijving van de schade. Het staat Het Huis van de Geuze vrij over te gaan tot vervanging van het beschadigde product door eenzelfde, hetzij een ander product van dezelfde aard en in dezelfde prijsklasse. Bijzondere voorwaarden Horeca-uitbaters kunnen genieten van een extra korting. Deze korting wordt enkel toegepast bij de verkoop van goederen voor een totaalbedrag van minimum 1500 EUR (exclusief btw). Wettelijk kader Alle producten die op www.huisvandegeuze.be worden aangeboden zijn legaal conform de Belgische wetgeving. Buitenlandse klanten dienen steeds de wetten en regelgevingen in hun eigen land te consulteren indien zij twijfelen aan de legaliteit van hun aankoop in eigen land. Het Huis van de Geuze kan in géén geval aansprakelijk gesteld worden indien de door ons aangeboden artikelen op een verkeerde of onverantwoorde manier gebruikt werden door de koper, evenmin bij materiële of lichamelijke schade aan derden veroorzaakt door verkeerd en/of onwettig gebruik van de artikelen op deze site. Enkel de verkoopsvoorwaarden in het Nederlands zijn rechtsgeldig. De Franse en Engelse vertalingen van de verkoopsvoorwaarden zijn enkel ter informatie en kunnen in een rechtsgeding niet gebruikt worden.

Pin It on Pinterest

Partagez